Audi A6 – gama silnikowa, dane techniczne

Audi A6 to jeden z samochodów, które tworzy najbardziej klasyczną gamę modelową Audi, która składa się z Audi A3, A4, A6 oraz A8 i zbudowała pozycję tej marki w XXI wieku. Aktualnie dostępna jest już piąta generacja tego modelu, który jest jednym z najchętniej wybieranym w swoim segmencie wśród marek premium.

Audi A6 – historia modelu

Po raz pierwszy Audi A6 powstało w 1994 roku. Zaprezentowany wtedy model był jedynie zmodernizowanym autem Audi 100 C4. Dlatego pierwsza generacja A6 ma oznaczenie C4. Samochód w tej formie produkowany był do 1997 roku. Nowe samochody osobowe z linii A6 powstały w 1997 roku. Zaprezentowana wtedy druga generacja Audi A6 oznaczona jako C5 była zbudowana od zera. Bardzo dużą zaletą samochodu był między innymi współczynnik oporu powietrza, który wynosi 0,28, podczas gdy auta osobowe zazwyczaj w tamtych czasach dość rzadko zbliżały się do tego poziomu.

Kolejne generacje powstawały kolejno w latach 2004, 2011 oraz najnowsza, piąta w roku 2018. Najnowsze Audi A6 ma oznaczenie C8 i jest znane przede wszystkim przez swą wersję kombi oraz Audi RS6 Avant. Audi A6 piątej generacji to największe auto z tej linii modelowej, lecz zachowuje on proporcje znane z poprzednich edycji. Stylistyka jest taka sama jak w innych autach wypuszczonych w 2018 roku. Wewnątrz uwagę zwraca cyfrowy kokpit, który składa się z 3 wyświetlaczy. Jeden z nich jest w miejscu zegarów, drugi służy do obsługi systemów multimedialnych, a trzeci ma na celu obsługę klimatyzacji.

Audi A6 – dane techniczne

Audi A6 to sedan lub kombi długie na 4939 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2924 milimetrów. Szerokość auta wynosi z kolei 1886 milimetrów, a wysokość sięga 1467 milimetrów. Masa auto to około półtorej tony, lecz odmiany korzystające z jednostek hybrydowych są znacznie cięższe.

Audi A6 – gama silnikowa

Z racji na to, że Audi A6 to dość spore auto jego jednostki napędowe muszą być dość ekologiczne. W tym celu praktycznie każdy silnik uczyniono tak zwaną miękką hybrydą. Podstawowa jednostka ma oznaczenie 35 i jest to silnik 2.0 TDI MHEV. Jej moc to 163 konie mechaniczne, a maksymalny moment obrotowy sięga 370 niutonometrów.

Z numerkiem 40 znajdziemy również jednostkę 2.0 TDI MHEV, która generuje z kolei 204 konie mechaniczne, a jej moment obrotowy sięga 400 niutonometrów. Mocniejsze silniki mają już oznaczenie 45. Podstawowa to silnik 3.0 V6 TDI MHEV. Jednostka ta wytwarza 231 koni mechanicznych oraz 500 Nm. Silnik benzynowy to także miękka hybryda, a dokładniej jednostka 2.0 TFSI MHEV o mocy 265 KM i momencie obrotowym rzędu 370 Nm.

Po więcej mocy trzeba już sięgnąć do silnika 3.0 V6 TDI MHEV oznaczonego numerem 50. Samochody z tą jednostką pod maską dysponują mocą rzędu 286 koni mechanicznych i 620 niutonometrami maksymalnego momentu obrotowego. W tym momencie na benzynę napędzana może być już tylko hybryda typu plug-in, a dokładniej jednostka 2.0 TFSI e o mocy 299 KM generująca 450 Nm momentu obrotowego. Topowe jednostki to 367-konna hybryda plug-in o pojemności 2.0 litra, a także silnik 3.0 V6 TFSI, który generuje 340 koni mechanicznych i 500 niutonometrów momentu obrotowego. Jest to również hybryda, lecz jedynie miękka, co pomaga w obniżeniu spalania i przede wszystkim emisję dwutlenku węgla.