Koszty utrzymania Audi A6

Audi A6 to samochody uznawane za dobre, zaawansowane technologicznie. Jakie są jednak koszty serwisowania, eksploatacji, ogólnego utrzymania? Ten samochód jest ciągle dla wielu numerem jeden z powodu sporego wnętrza, także bagażnika, świetnie się prowadzi i nie ukrywajmy jest prestiżowym modelem.

Przy zakupie używanego, przeglądając ogłoszenia motoryzacyjne widać, że trzeba przygotować kwotę w okolicy 90 000-100 000 zł, by kupić w miarę pewny egzemplarz. W ciągu tego roku wielu kierowców takie kwoty jest gotowych wydać, co wskazują statystyki. Tylko pytanie, czy są przygotowani na późniejsze koszty?

Audi A6 w dieslu – jakie koszty utrzymania

Samochody używane modelu Audi A6 to przede wszystkim te napędzane olejem napędowym. Najpopularniejsze są 3 litrowe z mocą do 272 KM i skrzynią S-tronic. Zgodnie serwisanci potwierdzają, że jeśli nie kupi się tego modelu z floty, to jest szansa pojeździć długo bez większych problemów.

Pamiętać jednak należy, że zakup Audi A6 z silnikiem diesla o przebiegu do 200 000 i bez przeprowadzonej wymiany rozrządu to proszenie się o koszty już na starcie. Warsztaty za przeprowadzenie tej wymiany potrafią zawołać nawet 18-20 000 zł.

Audi A6 S-tronic

W odróżnieniu od skrzyni S-tronic klasyczny automat Tiptronic nie sprawia kłopotów. Tu nawet w przypadku potrzeby regeneracji zapłacimy okolice 4000 zł, gdzie za DSG możemy zapłacić nawet 3-krotnie więcej. Zatem warto pamiętać o tym zanim podejmiemy decyzje.

Zawieszenie w Audi A6

Tu nie ma problemów, ponieważ zawieszenie nie jest wyjątkowo awaryjne i pierwsze naprawy czekają nas w okolicy 180-220 000 km. Popatrzcie jak zbiegło się to z silnikiem, łańcuszkiem rozrządu. W przypadku pecha możemy potrzebować na naprawę zawieszenia i serwis silnika nawet kwoty 20-22 000 zł.

Elektronika w Audi A6

Wersja C7 to bolączka elektryków. Elementy sterowania, czujniki potrafią płatać figle. Przy naprawach części używane są drogie, a jak łatwo się domyśleć nowe też nie należą do najtańszych.