Wymiary, silniki i ceny Audi A6
Audi A6 to jeden z najważniejszych modeli w gamie niemieckiego producenta. Jaka jest jego historia i czym właściwie charakteryzuje się flagowa odmiana flagowego pojazdu marki z Ingolstadt?
Historia Audi A6
Marka Audi jest jedną z najważniejszych i najwięcej znaczących w historii europejskiej motoryzacji. Jest ona kojarzona dosłownie przez wszystkich, a logo z charakterystycznymi czterema złączonymi ze sobą kołami mijamy na ulicy codziennie, nawet jeżeli nie zwracamy na to szczególnej uwagi. Popularność tego producenta nie wzięła się jednak znikąd – to efekt kilkunastu lat budowania swojej reputacji, a także po prostu produkowania aut, które podbijały serca zarówno fanów motoryzacji, jak i ludzi poszukujących dobrego, solidnego i wygodnego samochodu do jazdy na co dzień. Do tej grupy zdecydowanie jesteśmy w stanie zaliczyć Audi A6 i to właśnie o nim powiemy sobie dzisiaj trochę więcej.
Pierwsza generacja tego auta klasy premium zadebiutowała w 1994 roku. Otrzymała ona kod fabryczny C4 i w tym momencie osoby znające się w jakimś stopniu na działaniach marek motoryzacyjnych mogą być lekko zdziwione. Wygląda to bowiem tak, jakby pierwsza generacja była tak naprawdę… czwartą. Nie jest to do końca błąd – pierwsze Audi A6 jest tak naprawdę mocno zmodyfikowanym samochodem, który w sercu jest tak naprawdę modelem 100. Lata 90. to moment zmian w nazewnictwie aut niemieckiej marki – Audi odchodziło od liczb, stawiając na bardziej formalne nazewnictwo. Audi A6 jest jednak bezpośrednim kontynuatorem tradycji „setek”, dlatego też uznano, że tak samo będzie również i z kodem fabrycznym. Zmian jednak było sporo – pomijając już kwestię designu, warto wspomnieć chociażby o odmienionej gamie silnikowej.
Trudno było jednak ukryć fakt, że pierwsze Audi A6 nie jest do końca nowym, pełnoprawnym modelem. To właśnie dlatego już po zaledwie trzech latach na rynek wprowadzono drugie wcielenie tego samochodu, skonstruowane już całkowicie od zera, bez wzorowania się na Audi 100, choć oczywiście styl numeracji nadal kontynuowano – kodem fabrycznym Audi A6 II jest bowiem C5. Ta generacja A6 jako pierwsza doczekała się wielu odmian, w tym znakomitego S6 czy Allroad z legendarnym już napędem Quattro, czy regulowanym zawieszeniem pneumatycznym.
W 2004 roku na rynku zawitała trzecia generacja Audi A6, która ponownie zmieniała wiele w kontekście wyglądu. To oraz świetny projekt techniczny zaowocowały wieloma wyróżnieniami, w tym najważniejszym – w 2005 roku Audi A6 III otrzymało nagrodę Samochodu Roku. Audi A6 jest tak naprawdę flagowym modelem marki z Ingolstadt i to właśnie ona wyznacza trendy innym pojazdom wychodzącym z fabryk niemieckiego producenta.
Dane techniczne najnowszej generacji Audi A6
Najnowsza, piąta generacja Audi A6 o nazwie kodowej C8 zadebiutowała na rynku w 2018 roku, wprowadzając nowy język stylistyczny. Skupmy się jednak nad tym, jak ogólnie prezentują się wymiary tego auta, które mimo wszystko do najmniejszych nie należy. Długość 4939 mm, szerokość 1884 mm oraz wysokość 1457 mm to dość słuszne gabaryty. Wrażenie może również robić rozstaw osi o długości 2924 mm.
Gama silnikowa Audi A6
Gama silnikowa najnowszego Audi A6 jest naprawdę pokaźna. Zacząć należy od benzynowej jednostki 2-litrowej, która nawet w swojej najsłabszej wersji oferuje aż 245 koni mechanicznych mocy, zaś w tej najpotężniejsze – 265 KM. Trzeba również wspomnieć o silniku 3,0 V6 zdolnym do wykrzesania z siebie 340 KM, a także o wersji RS6 z silnikiem 4,0 V8 i mocą aż 600 KM. Jeżeli zaś mowa o silnikach wysokoprężnych, gamę rozpoczyna 2,0 R4 o mocy od 163 do 204 KM. Następnie mamy 3,0 V6 z mocą 286 KM, a wariant dostępny w odmianie S6 podkręca osiągi do poziomu 349 koni mechanicznych.
Obecny cennik Audi A6
Za samochody klasy premium trzeba niestety słono płacić i nie inaczej jest w przypadku Audi A6. Bazowa wersja tego auta to koszt 249 500 złotych, jeżeli nie dodamy do tego żadnego opcjonalnego wyposażenia. O wiele ciekawiej robi się jednak, gdy zdecydujemy się na wersję RS6 – w tym przypadku już na start musimy zapłacić nie mniej niż 634 300 złotych, a to oczywiście, jeżeli tego chcemy, dopiero początek!